FAQ | Catering in Nederland

Algemeen

Wat is ChefSmaak?

Bij ChefSmaak draait alles om smaak, kwaliteit en gemak. Onze missie is eenvoudig: de beste cateringoplossing vinden die perfect bij jou past.

Of het nu gaat om een bedrijfsfeest, borrel of privé-evenement. Wij leveren hoogwaardige catering tegen eerlijke prijzen.

In onze online shop stel je met een paar klikken je eigen buffet of menu samen uit onze gevarieerde selectie gerechten.

Onze ervaren klantenservice helpt je graag met persoonlijk advies en beantwoordt al je vragen, zodat jouw evenement gegarandeerd een succes wordt.

Hoe werkt ChefSmaak?

Of het nu voor een zakelijk evenement of voor een privéfeest is, catering bestellen was nog nooit zo eenvoudig! En zo werkt het: jij kiest eenvoudig uw favoriete gerechten uit ons menu en stelt jouw individuele buffet samen, wij zorgen voor de rest. Tot 48 uur voordat het evenement begint, kan je details zoals het eetassortiment en het aantal personen wijzigen, serviesgoed en bestek toevoegen of zelfs de hele bestelling annuleren. 100% gratis.

Voor welke gelegenheden kan ik bij ChefSmaak bestellen?

Voor iedereen 😉 ChefSmaak is uw betrouwbare partner voor een stressvrije evenementenplanning. Of het nu gaat om een zakelijk evenement, een particulier familiefeest, een housewarming-feest of gewoon voor de lol: bij ons wordt uw evenement een culinair hoogtepunt.

Wat zijn de voordelen van bestellen bij ChefSmaak Catering?

Met ChefSmaak staat de beste catering altijd bij u in de buurt: wij leveren hoogwaardige catering voor elke gelegenheid tegen een eerlijke prijs in heel Nederland. U kiest eenvoudig uw favoriete gerechten uit ons menu en boekt online - wij zorgen voor de rest. Wilt u het aantal personen kort voor het evenement wijzigen? Of realiseer je je plots dat je toch meer gerechten nodig hebt? Geen probleem! Onze vriendelijke klantenservice staat altijd voor u klaar en speelt graag in op uw individuele wensen en behoeften.

Is er een minimale bestelwaarde?

ChefSmaak levert uw catering graag vanaf een minimale bestelwaarde van € 250.

Hoe zit het met allergenen? Zijn er veganistische / vegetarische opties?

In onze online shop vindt u gedetailleerde foto's en beschrijvingen van de gerechten. Bovendien labelen we de respectieve allergenen.

ChefSmaak biedt ook een selectie vegetarische en veganistische gerechten.

Moet ik de afwas doen voordat ik ze terug geef?

Nee, afwassen is al inbegrepen in onze servicekosten.


Bestelling

Hoe te bestellen?


Bij ChefSmaak stelt u met slechts een paar klikken uw eigen buffet of menu samen.
Kies online uw favoriete gerechten en voeg eenvoudig extra’s toe zoals schalen, bestek of drankjes.

Tot 72 uur voor aanvang van het evenement (tot 12:00 uur, twee werkdagen voor levering) kunt u nog gratis wijzigingen aanbrengen – zoals het aanpassen van het aantal personen, de gerechten of zelfs het annuleren van uw bestelling, dit hangt uiteraard af van de grootte van de catering.

Onze vriendelijke klantenservice staat altijd klaar om al uw vragen te beantwoorden en u persoonlijk te helpen.

Hoe wijzig ik een bestelling tijdens het bestelproces?

Desktop:

Tijdens het gehele bestelproces vindt u een samenvatting van uw voedselselectie ("Uw selectie") aan de rechterkant van uw scherm. U kunt dit op elk moment wijzigen. Klik eenvoudig op de knop Bewerken naast het voorgerecht / hoofdgerecht / dessert en breng de gewenste wijziging zeer eenvoudig aan.

Mobile:

U kunt uw selectie op elk moment tijdens het gehele bestelproces bekijken. Klik eenvoudig op "Selectie tonen", breng de gewenste wijziging aan, klaar!

Als u de voorkeur geeft aan persoonlijk advies, helpt onze vriendelijke klantenservice u graag verder.

Kan ik mijn bestelling wijzigen, zelfs nadat ik een boeking heb gemaakt?

Natuurlijk! Uw tevredenheid is onze topprioriteit. Daarom kunt u uw bestelling flexibel wijzigen tot 72* uur voordat het evenement begint - 100% gratis. U blijft dus flexibel, wat er ook gebeurt. Uiteraard hangt de

*tot 12:00 uur twee werkdagen voor levering

Let op: Moet je annuleren? Afhankelijk van de grootte van uw catering, kan de termijn voor gratis annuleringen variëren; voor meer gedetailleerde informatie verwijzen wij u naar onze algemene voorwaarden.

Hoe kan ik het eten van tevoren proberen?

Om u de best mogelijke prijs te kunnen bieden, kunnen wij u helaas geen gratis proeverij aanbieden. Wij selecteren onze lokale cateraars volgens hoge kwaliteitsnormen, zodat u zeker kunt zijn van goede kwaliteit.

Waar specificeer ik speciale verzoeken (bijv. Voedselallergieën)?

We nemen graag uw speciale verzoeken aan. Je kunt ze opgeven in de voorlaatste bestelstap (5. "Leveringsdetails") of onze klantenservice informeren tot 72* uur voordat het evenement begint.

*tot 12:00 uur drie werkdagen voor levering

Kan ik ook servies, bestek en servicepersoneel bestellen voor mijn evenement?

Met onze Borden & Bestek Set kunt u gemakkelijk serviesgoed en bestek aan uw bestelling toevoegen. Wij bieden ook bedienend personeel met een minimum van vier (4) uur. Meer uren en meer mensen kunnen tijdens het online bestelproces worden opgegeven, afhankelijk van uw behoeften.

Hoe ver van tevoren moet ik reserveren?

Kortom, hoe eerder u bestelt, hoe beter. Op deze manier wordt uw gewenste datum beveiligd en kunnen onze koks uw boeking plannen. Maak je geen zorgen, je blijft flexibel: tot 72* uur voor aanvang van het evenement kun je nog steeds de details van je bestelling zien, zoals verander de keuze van gerechten of het aantal personen, en voeg gerechten en bestek toe.

*tot 12:00 uur twee werkdagen voor levering

Let op: Moet je annuleren? Afhankelijk van de grootte van uw catering, kan de termijn voor gratis annuleringen variëren; voor meer gedetailleerde informatie verwijzen wij u naar onze algemene voorwaarden.

Welke annuleringsopties heb ik? Zijn er annuleringskosten?

Met ChefSmaak blijf je flexibel: Mocht je ooit je bestelling willen annuleren, dan kan dat natuurlijk. Neem dan zo snel mogelijk contact op met onze klantenservice. Voor een kosteloze annulering, gelieve onze annuleringstermijnen in acht te nemen, die afhangen van de grootte van uw catering.


Let op: Afhankelijk van de grootte van uw catering, kan de termijn voor een kosteloze annulering variëren; meer gedetailleerde informatie hierover vindt u in onze algemene voorwaarden.

Hoe weet ik dat mijn bestelling is geaccepteerd?

Je ontvangt in totaal twee e-mails van ons: je ontvangt direct na het boeken een ontvangstbevestiging. Wij verwerken uw bestelling vervolgens intern en sturen u de orderbevestiging afzonderlijk. Houd er rekening mee dat dit maximaal drie dagen kan duren. In dringende gevallen en bij verdere vragen staat onze klantenservice u graag te woord.

Ik heb besteld maar heb nog geen bevestigingsmail ontvangen.

Controleer eerst uw spammap. Onze bevestigingsmail is daar misschien per ongeluk terechtgekomen. Als je drie dagen na het bestellen nog niets van ons hebt gehoord, neem dan rechtstreeks contact op met onze klantenservice.


Betaling

Hoe kan ik mijn bestelling betalen?


Bij ChefSmaak kunt u uw bestelling eenvoudig betalen via creditcard, iDeal, PayPal of bankoverschrijving (vooruitbetaling).

Kiest u voor vooruitbetaling, dan vragen we u het bedrag minstens vijf dagen vóór het evenement over te maken.

Zakelijke klanten hebben daarnaast de mogelijkheid om per factuur te betalen.

Zo kunt u altijd rekenen op een veilige en flexibele betaalervaring.

Mijn betaling kon niet worden voltooid. Welke opties heb ik?

Als uw creditcardbetaling wordt geweigerd, vragen we u om een ​​andere creditcard te proberen of een alternatieve betaalmethode te kiezen. Onze klantenservice helpt je graag verder als je nog vragen hebt.

Is betaling veilig op ChefSmaak?

Natuurlijk! Uw creditcardgegevens zijn absoluut veilig bij ons. We werken met de hoogste beveiligingsstandaarden om uw gegevens te beschermen.

Krijg ik mijn geld terug als mijn bestelling wordt geannuleerd?

Als uw catering door ons is geannuleerd, zorgen wij voor terugbetaling van uw betaalde bedrag binnen zeven dagen.


Levering

Wat gebeurt er nadat ik mijn bestelling heb geplaatst?


Na het plaatsen van uw bestelling ontvangt u van ons twee e-mails:

  1. Ontvangstbevestiging – direct na uw boeking.

  2. Definitieve orderbevestiging – nadat we uw bestelling intern hebben verwerkt. Dit kan tot maximaal drie dagen duren.

Is het dringend of heeft u vragen? Onze klantenservice helpt u graag verder.

Wat zijn de bezorgkosten?

Voor elke bestelling brengen wij extra servicekosten in rekening van € 49,90. Dit omvat levering en afhaling van onze apparatuur ongeacht afstand en bestelvolume.

Hoe groot is het bezorggebied van ChefSmaak?

Chefsmaak bezorgd door heel Nederland

Hoe wordt het eten bezorgd?

Buffetcatering

Onze buffetten worden geleverd in warmhoud- en koelboxen zodat alles op de juiste temperatuur blijft.
Voorbeeld: een warm pastabuffet komt aan in chafing dishes met brandpasta, brood en salade worden apart verpakt en klaar om direct te serveren.

Fingerfood & hapjes

Kleine gerechten zoals wraps, spiesjes of mini-quiches worden mooi gepresenteerd in cateringdozen of op schalen geleverd.
Voorbeeld: 30 stuks fingerfood voor een borrel – geleverd in composteerbare dozen, direct serveerklaar.

BBQ of speciale evenementen

Bij grotere evenementen of BBQ’s leveren we compleet materiaal, inclusief servies, bestek, en eventueel een chef of grillmeester op locatie.

Bezorging & opbouw

Onze lokale partners bezorgen door heel Nederland. Je kunt kiezen uit:

  • Bezorging tot aan de deur (standaard);

  • Opbouwservice – wij zetten het buffet of de hapjes mooi voor je klaar;

  • Volledige service met personeel – ideaal voor bedrijfsfeesten of bruiloften.


Mijn bestelling is niet / niet op tijd geleverd / ik heb de verkeerde gerechten ontvangen.


We doen er alles aan om uw catering altijd op tijd te bezorgen. Toch kan het in uitzonderlijke gevallen gebeuren dat onze chauffeurs te maken krijgen met onvoorziene vertragingen, zoals verkeersproblemen.

We vragen hiervoor om een tolerantie van ongeveer 30 minuten.

Is uw levering dringend of tijdgevoelig? Neem dan contact op met onze klantenservice. We denken graag met u mee om een passende oplossing te vinden.

Wanneer wordt de geleverde apparatuur weer opgehaald?


Dat bepaalt u helemaal zelf. Wij halen de warmhoudbakken, het servies en bestek graag weer op op een moment dat voor u uitkomt.

Onze chauffeur neemt bij de levering direct contact met u op om een afhaaldatum af te spreken.
Heeft u een specifieke voorkeur of moet alles op dezelfde dag worden opgehaald?
Laat dit dan weten in het veld “Bijzondere wensen” tijdens het plaatsen van uw bestelling.

Zo zorgen we samen voor een soepele en zorgeloze afhandeling.

Hoe geef ik feedback na mijn bestelling?


Hartelijk dank dat u de tijd heeft genomen om onze service te beoordelen.
Uw mening is voor ons van grote waarde – het helpt ons om onze processen te verbeteren en onze service voortdurend te optimaliseren.

Na afronding van uw bestelling ontvangt u van ons een e-mail om uw ervaring met ChefSmaak te delen.
Daarnaast kunt u ons ook beoordelen op Google, we stellen dat enorm op prijs!



Kwaliteit

Hoeveel catering wordt er per gast geleverd?

We weten dat de hoeveelheid catering die je nodig hebt afhangt van het type evenement. Voor een zakelijke meeting heb je waarschijnlijk minder nodig dan voor een bedrijfsjubileum of een familiefeest.

Daarom kun je bij ons kiezen uit verschillende pakketten: Basic, Classic of Premium, of a la carte bestellen om zelf jouw ideale samenstelling te maken.

Hulp nodig bij het kiezen van het juiste buffet? We helpen je graag!

Hoeveel finger food ontvang ik per pakket?

Bij onze fingerfoodmenu’s ontvangt elke gast minstens één stuk van elke variatie die in het pakket is opgenomen. Zo kan iedereen van alle smaken genieten!

Hoeveel finger food items moet ik per gast plannen?

Dat hangt ervan af hoe je het fingerfoodbuffet wilt serveren; als voorgerecht, hoofdgerecht, snack of dessert.

  • Voor voorgerechten of snacks raden we 4–5 stuks per gast aan.

  • Voor een hoofdgerecht kun je rekenen op 5–7 porties per persoon.

  • Als dessert zijn 2–3 stuks van onze heerlijke hapjes perfect.

Wil je dat jouw fingerfoodbuffet voorgerecht, hoofdgerecht én dessert omvat?
Plan dan 11–15 variaties per gast voor een complete en smaakvolle beleving!

Ziet mijn catering er precies zo uit als op de foto’s?

Onze foto’s laten serveersuggesties zien, dus het kan zijn dat jouw catering er hier en daar een beetje anders uitziet. We werken nauw samen met onze cateringpartners om een constante kwaliteit te garanderen.

Maar soms voegt een chef nog een extra blaadje basilicum toe, gewoon voor het oog.
We hopen dat je ons (en de chef!) dat niet kwalijk neemt.

Wat betekent a la carte catering? En wat is het verschil met de andere cateringpakketten?

Met onze a la carte optie heb je de vrijheid om zelf je favoriete gerechten te kiezen uit het volledige menu én om de hoeveelheden per gerecht te bepalen.

Bij onze buffet-, fingerfood- en geroosterd-varken-pakketten zijn de hoeveelheden al vooraf vastgesteld. Afhankelijk van het pakket kun je wel kiezen uit een ruim aanbod aan gerechten, maar de porties staan al vast.

Hou je van flexibiliteit en wil je zelf je ideale menu samenstellen? Dan is a la carte precies wat je zoekt!

Hoe lang blijft het geleverde eten vers?

Jouw catering wordt vers bereid speciaal voor jouw bestelling en blijft het lekkerst wanneer je deze op de dag van levering consumeert.

Zo geniet je optimaal van de smaak en kwaliteit die je van ChefSmaak mag verwachten!


Wettelijk

Hoe veilig zijn mijn gegevens bij ChefSmaak?

ChefSmaak is gecertificeerd door Trusted Shops

Dit certificaat bevestigt onze identiteit en betrouwbaarheid.
Uw veiligheid is voor ons van groot belang. Daarom worden al uw klant- en bestelgegevens beveiligd verzonden via SSL-codering.

Meer informatie over onze gegevensbescherming vindt u in ons privacybeleid.

Waar kan ik de algemene voorwaarden vinden?

U kunt onze algemene voorwaarden hier vinden.

Waarom gebruikt ChefSmaak cookies?

We gebruiken cookies om uw online ervaring op onze startpagina te optimaliseren. Cookies zorgen ervoor dat onze website en onze services uw voorkeuren onthouden, zodat u ze niet telkens opnieuw hoeft in te voeren wanneer u onze website bezoekt (bijv. Persoonlijke gegevens, lettergrootte, enz.). U kunt het gebruik van cookies zelf bepalen of beïnvloeden in uw browserinstellingen.


Klantenservice

Hoe kan ik contact opnemen met de klantenservice van ChefSmaak?

Heeft u vragen of wilt u persoonlijk advies?

Ons klantenserviceteam van ChefSmaak helpt u graag verder – of het nu gaat om een vraag, persoonlijk advies of gewoon iets wat u met ons wilt delen.

U kunt ons bereiken via:
📞 +31 (0)85 2006 166
✉️ info@chefsmaak.nl

Stuur ons gerust een e-mail. Geef ons even de tijd om te antwoorden, we komen zo snel mogelijk bij u terug.